あなたにとって2011年は 

あなたにとって2011年はどんな年でしたか?

3月の東日本大震災、原発問題をはじめ、台風・大雨などの災害で苦難の1年でしたね。
また今までの安全神話は完全に覆され、色々なことが改めて問われる1年となりました。

いろいろの人が死に、新たな変化の兆しもでてきました。
世界的にもカダフィ大佐死去、ムバラク大統領とベン・アリ大統領は追放といったアラブ世界での大変化、オサマ・ビンラディン容疑者殺害によってとりあえず911からの始まったイラクからの米軍撤退も完了。
金正日の死去は来年どんな影響が出てくるでしょうか。

そしてスティーブ・ジョブズ氏死去はショックでした。

ギリシャを発端とした欧州から世界的な財政危機があったり、ウォール街から発した「反資本主義」デモは世界的に広がり、経済のあり方も問われる1年でした。
日本では急速な円高。大きな打撃もありました。

個人的にも経済的な打撃が続き、このままで本当にいいのかなぁと改めて考えさせられる毎日。


でも私の中で今年一番の出来事は友人の死でした。

2012年が皆さんにとって最良の1年になりますように。


2011 was a year do for you?

Earthquakes and nuclear power plants in East problem that occurred in March, was completely reversed safety has been believed.
Since then Japan has been suffering from years of heavy rainfall disasters such as typhoons.

Many people died, are signs of change have been new ones.
Colonel Gaddafi and Death of Colonel, but was exiled President Ben Ali and Mubarak.
Major changes will be born in the Arab world.

Osama Bin Laden was murdered.
Also marked the demise of U.S. forces in Iraq began in 911.
North Korea's Kim Jong Il's death or cod would also make any changes next year?

Steve Jobs' death was shocking.
Why Apple's fate be?

Spread across the world from Wall Street "anticapitalist" There was a demo.
There is also the global financial crisis originated from Greece in Europe.
Japan, the yen's sharp appreciation.
The question was the year the world economy.

Continues to be hurt personally and economically.
Do I still have not been working for this I think it is time to seriously reconsider.

For me, this year was the biggest news events of the death of a friend.

····· So that you are the best for 2012.


Google”Zeitgeist 2011: Year In Review ”